fbpx

Jongeren en direct mail

Jongeren en direct mail

Jonge mensen hebben meer vertrouwen in direct mail dan in digitale marketing, blijkt uit onderzoek.

Jonge mensen lijken direct mail meer te vertrouwen dan digitale marketing, concludeert een rapport.

Volgens onderzoek van Royal Mail’s MailMan vormen zij 32% van alle categorieën ondervraagden die direct mail meer vertrouwen dan online marketing.  De groepen waren ingedeeld op basis van zeven levensstadia. Zo waren er bijvoorbeeld jonge gezinnen, koppels en gepensioneerden. Hoewel de groep jongvolwassenen online de meeste tijd doorbrengt – meer dan de overige zes levensstadia bij elkaar –  zijn zij minder geneigd positief op online marketing te reageren. 66% geeft aan dat zij een gedrukte waardebon eerder zouden gebruiken dan een digitale, volgens Royal Mail’s MarketReach divisie.

GERELATEERDE ARTIKELEN:

  • Grote merken breiden marketingstrategieën uit naar online tv
  • Nieuwe richtlijnen bepalen dat online influencers moeten aangeven wanneer content gesponsord is
  • Een rapport meldt: MKB’s onbewust van de voordelen van geautomatiseerde marketing
  • Android presteert beter dan iOS in consumentenreacties op push notificaties
  • Gamers op YouTube krijgen te maken met vragen over video’s die goksites promoten

Dit is het gevolg als bedrijven hun focus verleggen naar digitale marketing en het als hun belangrijkste strategie gaan beschouwen. Digitale marketing en handel zijn gelabeld als topprioriteit voor marketeers. Volgens een onderzoek door Gartner gelooft 98% van de ondervraagde marketeers dat online marketing samengaat met offline marketing.

Yvonne Genovese, afdelingsvicevoorzitter bij Gartner, zegt: “Het lijdt geen enkele twijfel dat digitale marketing de hoofdlijn is. Marketeers maken geen duidelijk onderscheid meer tussen offline en online marketingdisciplines. Als klanten ervoor kiezen zich op het internet te begeven, dan zal de digitale marketing zich niet langer inhouden en zich volledig op die markt richten. Digitale marketing is nu handeldrijven in een digitale wereld.”

Een andere conclusie die uit het rapport naar voren komt is dat de categorie jonge gezinnen goed is voor 24% van alle ondervraagden die op direct mail reageert na eerst op internet meer informatie opgezocht te hebben.

Verder geven jongeren aan dat ze meer innovatieve, creatieve mailings zouden willen zien, met bijvoorbeeld 3D features en augmented reality.

Meer informatie over dit onderzoek kun je vinden op  http://www.mailmen.co.uk/campaigns/lifestages

Wim Tegelaar – Directeur

Wim kan je veel vertellen over kortlopende projecten en mooie resultaten.
Je kunt hem 't snelst bereiken op 0031 6 54243986 of op onderstaand nummer.

Bel 0031 615 405 579

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close