Social Media Monitor – Q1 2019

Daar is de lente, daar is de zon! En ook de Social Media Monitor van het eerste kwartaal 2019

Wat valt op? Een nieuwkomer in de top 3 in de ranking ‘social media waarde’: de Vrije Universiteit Brussel.

De laatste maanden hebben ze meer gepost dan ooit en stegen hun volgers op alle kanalen aanzienlijk. Goed gezien: hun Instagram account bestaat uit posts van studenten, professoren en onderzoekers. Dit maakt het contact onmiddellijk persoonlijk, herkenbaar en interessant.

Voor non-profit organisaties is het ideaal om de 1/3 regel toe te passen, iets wat de VUB en anderen al goed onder de knie hebben:

  1. Erkenning: betrek je supporters, zij zijn je doelpubliek en dus het belangrijkst.
  2. Engagement: deel relevante content van collega-organisaties of belangrijk nieuws dat met (de missie van) jouw organisatie te maken heeft.
  3. Call to action: doe beroep op je supporters om te doneren, vrijwilligen, mee te doen aan evenementen, enz.

Bron: Steven Shattuck op HubSpot

 

Als je hiermee rekening houdt, creëer je relevante content voor je supporters en geef je een boost aan jouw social media community.

 

 

 

Fondsenwerven via Facebook? Dat kan!

Wil jij je digitale kanalen meer inzetten om structureel fondsen te werven, maar weet je niet hoe? Met Lead Fundraising 365 biedt Mindwize een totaalpakket. We zorgen voor:

Een doorlopend programma voor het werven van leads;

Nurturing met relevante content;

Conversie tot maandelijkse donateur.

Meer weten over Lead Fundraising 365, de Social Media Monitor of hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Neem dan contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be.

Download hier

Heeft u vragen?

Wil je meer weten over onze monitor of ben je benieuwd hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Maak dan een afspraak met Liesbeth, via liesbeth@mindwize.be.

Ontvang je de social media monitor nog niet?

Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.