fbpx

Social Media Monitor Q2 & 10 tips om je bereik te vergroten

Hoe scoorde jouw organisatie op sociale media het voorbije kwartaal?

Elke drie maanden analyseren we de sociale media activiteit van 132 non-profitorganisaties.

In de top 10 Social Media Maandwaarde van het tweede kwartaal 2019 zien we opvallende klimmers, waaronder Natuurpunt en Child Focus. Zo kreeg Natuurpunt er erg veel Instagramvolgers bij, terwijl Child Focus vooral op Facebook meer volgers wist te strikken.

Check op welke plaats jouw organisatie staat in de Social Media Monitor Q2:

Meer bereik, volgers en engagement?

Hoe zorg jij dat ook jouw organisatie meer volgers aantrekt en meer mensen bereikt, en bijgevolg omhoog klimt in onze ranking?

Dat hoeft op zich niet zo moeilijk te zijn. Met deze 10 simpele én effectieve tips, creëer je meer interactie met je achterban, waardoor je je engagement vergroot en je zo nieuwe volgers weet te bereiken.

1. ZELFDE INHOUD, ANDERE VERPAKKING

Deel je content meer dan eens, op verschillende manieren (tekst, link, infographic, …).

2. WAT WILLEN ZE VAN ME?

Link naar pagina’s met een concrete call to action. Mensen willen graag weten wat er van hen verwacht wordt en gaan zo sneller reageren.

3. GEEF JE VOLGERS AANDACHT…

Niemand voelt zich graag genegeerd. Antwoord dus op alle reacties.

4. … EN INKIJK

Mensen zijn nieuwsgierig. Geef je volgers een blik achter de schermen: zo ben je transparant en dat wekt vertrouwen.

5. WEET WIE HET OVER JE HEEFT

Check wie jouw organisatie of pagina vernoemt op social media en maak hier gebruik van door te reposten of te reageren.

6. SOCIAL MEDIA UURTJE

Plan vaste momenten in om je social media te monitoren, zodat je niets uit het oog verliest.

7. BETREK JE SUPPORTERS

Tag vrijwilligers en/of donateurs: zij gaan de content vervolgens op hun eigen kanalen delen en zo zal je achterban uitbreiden.

8. BEDANKEN EN DE REST GAAT VANZELF

Geef je corporate sponsors een shout-out: ook zij gaan dit delen op hun kanalen.

9. BUILD A COMMUNITY

Zorg voor interactie met andere interessante pagina’s en profielen: share, like, retweet en reageer op hun content. Een boost voor je visibiliteit.

10. SOCIAL MEDIA ALS STRUCTUREEL COMMUNICATIEMIDDEL

Als er supporters zijn die met je organisatie het liefst via social media communiceren, zorg dan dat dit mogelijk is: maak een groep aan waarin je informatie kan uitwisselen of optimaliseer je chatfunctie.

Bron: Buffer

Fondsen werven via Facebook? Dat kan!

Wil jij je digitale kanalen meer inzetten om structureel fondsen te werven, maar weet je niet hoe? Met Lead Fundraising 365 biedt Mindwize een totaalpakket. We zorgen voor:

  • Een doorlopend programma voor het werven van leads;
  • Nurturing met relevante content;
  • Conversie tot maandelijkse donateur.

Meer weten over Lead Fundraising 365, de Social Media Monitor of hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Neem dan contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be.

 

Ontvang je de social media monitor nog niet?

Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.

Wij gaan er van uit dat als u onze website bezoekt, u akkoord gaat met het gebruik van deze cookies. meer informatie

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close