Meer weten?
Neem gerust contact op als je meer wilt weten over deze campagne of als je vragen hebt over online mogelijkheden van fondsenwerving. Je kunt ons bereiken via info@mindwize.nl of bel 023-5677000.
Hoe trek je online nieuwe, waardevolle donateurs aan? Voor Mercy Ships Zweden behaalden we succesvolle resultaten met de 2-traps strategie voor online leadgeneratie.
Nog even in het kort, de 2-traps strategie voor online leadgeneratie:
We pasten deze 2-traps strategie toe voor Mercy Ships in Zweden.
Doel: leads genereren en nieuwe donateurs werven en om te testen en te ontdekken welke propositie het beste past bij Mercy Ships Zweden.
We begonnen met een propositie-workshop. Er kwamen heel veel ideeën naar voren. Hieruit kozen we de 4 beste ideeën voor de test-campagne.
De 4 beste ideeën hebben we uitgewerkt in 4 heldere proposities.
2 voorbeelden van een propositie:
De vier campagnes richtten we op 8 verschillende doelgroepen.
We hadden twee weken gepland om de 4 proposities te testen. Al meteen zagen we een duidelijke winnaar. Om zeker te weten dat dit echt het beste idee was, hebben we het budget in tweeën verdeeld en de testperiode met een week verlengd.
Duidelijk winnaar is propositie 1. Van maar liefst 95% van de mensen hadden we het telefoonnummer om na te bellen. Verder had propositie 1 ook de laagste kosten per telefonische lead.
Het percentage van de mensen dat telefonisch zei maandelijks donor te worden – voor de hele campagne (alle 4 de voorstellen samen) was hoog, maar voor propositie 1 was het zelfs hoger.
We gaan nu propositie 1 uitrollen als een volwaardige campagne met meer testen.
Mercy Ships maakt chirurgische zorg toegankelijk voor de allerarmsten. Met het grootste ziekenhuisschip ter wereld, via de inzet van professionele vrijwilligers, en dankzij de betrokkenheid van duizenden mensen.
Vandaag bekijk je een video op Facebook over dierenleed. Morgen zie je een advertentie van een goed doel voor dierenrechten om een petitie te tekenen, brochure te downloaden of een quiz te doen – iets waarmee de organisatie aan jouw contactgegevens kan komen. Hiermee ben jij een lead geworden. Het goede doel kan jou bereiken. Met een vraag, een aanbod of een dienst.
Neem gerust contact op als je meer wilt weten over deze campagne of als je vragen hebt over online mogelijkheden van fondsenwerving. Je kunt ons bereiken via info@mindwize.nl of bel 023-5677000.
Waar wij ook trots op zijn
Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.