Meer weten? Neem contact op.
Neem contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be of bel 016 583 082 en laat zo snel mogelijk je digitale netwerk geld voor je inzamelen!
December staat erom bekend één van de beste maanden in het jaar te zijn om donaties te werven. Dat is niet heel vreemd. December zit vol met gezellige feestdagen. Kerstmis is het feest van samenhorigheid, van elkaar cadeautjes geven en terugkijken op een jaar om dan vast te stellen wat je echt belangrijk vindt…
Om met weinig voorbereiding goed gebruik te maken van het decembergevoel bij jouw achterban.
Klik op de pijltjes om verder te lezen
Zorg ervoor dat de directeur van jouw organisatie een kerstkaart stuurt aan medewerkers, leveranciers en vrijwilligers. Een persoonlijke, handgeschreven boodschap werkt 1000 x beter dan een voorbedrukt kaartje.
Stuur een brief aan je bestaande donateurs waarin je hen vraagt om aan hun vrienden een donatie als kerstgeschenk te geven.
Beloof in je brief dat degene die de donatie ontvangt een mooie (kerst)kaart krijgt waarin je aangeeft wie de donatie heeft gedaan. Beschrijf op deze kaart ook het werk dat jouw organisatie doet en hoe de donatie helpt.
Nodig je belangrijkste donors in december uit voor een opendeurdag. Niet om geld in te zamelen, maar om ze te bedanken en de onderlinge band tussen je donors en met jouw organisatie te versterken.
Organiseer je opendeur tussen 17.30 uur en 20.00 uur, zodat je donors vanuit hun werk kunnen komen. Zorg dat er genoeg medewerkers en vrijwilligers aanwezig zijn die het gesprek met je donors aangaan.
Heb je boeken, kalenders of t-shirts? Bied deze te koop aan als (mooi verpakt) kerstcadeautje. Bedank je donors voor hun komst naar je opendeur.
Zorg dat de toezeggingen voor een donatie door je (grote) donors zijn waargemaakt. Is de toezegging niet betaald? Bel deze donateur bij voorkeur voor half december om te zorgen dat de belofte nog dit jaar kan worden ingevuld.
Januari is een uitstekende maand om via direct mail om een donatie te vragen. Zorg dat je mailing goed is voorbereid in december en dat deze in de eerste week van januari – voor je concurrenten – wordt bezorgd.
Ruim je bureau op en organiseer de mappenstructuur in je computer. Zorg dat je up to date bent met het verzamelen en beschrijven van de resultaten van dit jaar. Zo begin je in januari met informatie die je goed kunt gebruiken voor succesvol nieuwjaar. Neem een paar dagen vrij en geniet van de feestdagen!
Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.
Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook, Twitter en LinkedIn.
Neem contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be of bel 016 583 082 en laat zo snel mogelijk je digitale netwerk geld voor je inzamelen!