Meer weten? Neem contact op.
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je digitale netwerk geld voor je inzamelen!
Jouw adresbestand met donateurs (je housefile) is de levensader van je organisatie. Ga zorgvuldig met je adresbestand om. Voorkom dat je donateurs het gevoel krijgen dat ze voor jou slechts een ”portemonnee” zijn. Stuur niet te vaak brieven en wissel verzoeken om een donatie af met een nieuwsbrief en bedankbrieven.
Behandel je donateurs met respect en zij zullen je organisatie blijven steunen.
Het regelmatig versturen van een nieuwsbrief is een uitstekende manier om je achterban te informeren en gemotiveerd te houden voor een volgend donatieverzoek. Bij Mindwize weten we hoe je een goede nieuwsbrief maakt. Wij geven je hieronder 5 suggesties waar je aan kunt denken bij het samenstellen van jouw volgende nieuwsbrief.
Gebruik een van de belangrijkste doelen van jouw organisatie en gebruik verschillende verhalen, testimonials en reacties van donateurs en vrijwilligers om het belang van dat doel te verduidelijken.
Gebruik je nieuwsbrief om de medewerkers van je organisatie te introduceren. Laat iets zien over hun achtergrond en beweegredenen om voor jouw organisatie te werken. Hierdoor versterk je de band met je achterban.
Gebruik het verhaal van een trouwe donor om hem of haar te bedanken en andere donateurs aan te zetten om te blijven doneren in de toekomst.
Goede doelen hebben door hun werk een schat aan kennis en ervaring opgedaan. Deel die kennis met je achterban. Denk bijvoorbeeld aan een christelijke organisatie die zendingswerk in het buitenland doet. Een kerk kan deze ervaringen goed gebruiken om mensen van buitenlandse origine in eigen land te bereiken. Zo maak je je nieuwsbrief echt waardevol.
Je achterban wil weten of je hun geld besteed aan de doelen waaraan ze hebben bijgedragen. Wees transparant over financiële zaken en laat zien dat je het vertrouwen van je donateurs waard bent.
Mindwize is een full service dialoog marketing bureau. Wij geloven in meetbare resultaten, daar ligt ons hart. Met bewezen succesvolle dialoog marketing technieken behalen we voor jouw organisatie het hoogste netto resultaat. Neem vandaag nog contact met ons op voor een goed gesprek over meer resultaat voor jouw organisatie.
Wil je regelmatig tips en nieuws over het werven en behouden van donateurs ontvangen? Abonneer je dan nu op onze nieuwsbrief of volg ons op Facebook, Twitter en LinkedIn.
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je digitale netwerk geld voor je inzamelen!