Vragen over deze campagne?
Neem dan contact op via onderstaand formulier.
December is de maand van geven. Voor St. Josefs Indianer Hilfswerk Duitsland en Frankrijk maakten we een digitale adventskalender. Daarmee konden zij donateurs en supporters laten zien wat hun donatie en steun betekent voor de kinderen van St. Joseph’s Indian School.
Elke dag kon je een vakje openen. Onder de vakjes zat bijvoorbeeld een video, fotocollage, recept, kleurplaat of winactie. Het doel was om donateurs en supporters te bedanken en om hen meer betrokken te maken, maar een donatie is natuurlijk altijd welkom. De kalender stond op de eigen website, om de kans te vergroten dat mensen naar de donatiepagina gingen.
We ontwikkelden alle content voor de kalender, waaronder een video met een kerstboodschap en 3 winacties. Ter promotie van de kalender maakten we 7 verschillende Facebook-ads en stuurden we 4 e-mails naar mensen in de e-mail-database. Mensen die wel in die database staan, maar niet doneren, noemen we supporters.
In Duitsland openden 4.203 mensen een of meer vakjes en doordat we de campagne op Facebook hadden geplaatst, leverde dat 115 nieuwe e-mailadressen op. In Frankrijk openden 1.174 mensen een of meer vakjes.
St. Josefs Indianer Hilfswerk en Mindwize werken al 20 jaar samen. Het donateursbestand is in die tijd gegroeid naar 508.000 donateurs, waarvan 188.548 actieve donateurs. De stichting werft fondsen voor de St. Joseph’s Indian School in South Dakota, USA.
Armoede en misbruik van kinderen zijn ernstige problemen in Indiaanse reservaten. Sinds 1927 helpt de St. Joseph’s Indian School kinderen en families in nood. Elk jaar krijgen meer dan 200 Lakota (Sioux) kinderen onderwijs en huisvesting ─ allemaal zonder kosten voor hun families. De kinderen leren weer trots te zijn op hun cultuur doordat zij de Lakota taal leren, de Indiaanse cultuur bestuderen en de band met hun familie kunnen herstellen.
Vandaag bekijk je een video op Facebook over dierenleed. Morgen zie je een advertentie van een goed doel voor dierenrechten om een petitie te tekenen, brochure te downloaden of een quiz te doen – iets waarmee de organisatie aan jouw contactgegevens kan komen. Hiermee ben jij een lead geworden. Het goede doel kan jou bereiken. Met een vraag, een aanbod of een dienst.
In deze whitepaper lichten wij wat praktijkvoorbeelden van online leadgeneratie voor je uit.
Neem dan contact op via onderstaand formulier.
Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.