Schrijf je in voor de nieuwsbrief
Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.
Bezoek je de website van het BKKS, dan word je geraakt door de warme en persoonlijke verhalen. Lees een dagboekfragment van een ouder en je wordt meegenomen in het lief en leed van een gezin waar een kindje getroffen is door kanker. Je krijgt een inkijkje in hoe het steunfonds de kinderen en verpleegkundigen een hart onder de riem steekt. Toen de vraag aan Mindwize kwam, voor een fondsenwervingscampagne, besloten we om aan te sluiten bij deze persoonlijke en warme benadering.
Door COVID-19 zakten de inkomsten van het fonds. Zij waren op zoek naar structurele fondsenwerving met voorspelbare inkomsten: Mindwize helpt organisaties met het opbouwen van een goede basis van vaste maandelijkse schenkers. We zijn begonnen met een geleide brainstormsessie. Samen bedachten we 3 digitale lead concepten binnen de thema’s van BKKS die we online zijn gaan testen. Voor alle supporters die online hun betrokkenheid bij het thema lieten zien, stond een persoonlijke donor journey klaar: zij kregen een real time e-mail met bedanking voor hun betrokkenheid. Daarna belden onze getrainde ambassadeurs van Socialcall, ons eigen callcenter voor goede doelen, de supporters om hen nogmaals te bedanken voor hun betrokkenheid en te vragen of zij openstaan om nog meer te helpen door met een maandelijkse gift bij te dragen aan het Belgisch Kinder Kanker Steunfonds.
Alles op het gebied van communicatie voor deze fondswervingscampagne hebben wij in een mooi persoonlijk jasje gegoten. We bouwen aan een community met ons doorlopende digitale programma. Mindwize stuurt elke maand een nieuwsbrief naar de online community. Daarmee houden we het contact warm én het zorgt voor een betrokken community. Het BKKS hoeft geen energie meer te stoppen in hun fondsenwerving. Dat doen wij.
In totaal 200 maandelijkse schenkers in 2021.
Structurelere maandelijkse inkomsten en een grote community/achterban.
Wij hebben de online community opgebouwd en uitgebreid met 5.000 mensen die via e-mail benaderbaar zijn. Een enorme groei in Facebook-volgers. De campagne werd door een kwart miljoen mensen online gezien en haalde meer dan 1 miljoen views.
Dankzij deze nieuwe online community en door de nieuwsbrief waren er nog meer voordelen. De achterban blijkt erg betrokken. Zo werden er bijvoorbeeld n.a.v. een e-mail-nieuwsbrief heel wat spaarpotjes aangevraagd die supporters in hun winkel neerzetten om zo BKKS extra te ondersteunen én meer lokale zichtbaarheid te geven.
Wij gaan nieuwe leadconcepten bedenken en uitwerken met als doel een nog grotere community, nog veel meer maandelijkse schenkers én een mooie, warme, succesvolle langetermijnrelatie.
Wij hebben al eerder samengewerkt in 2018 en samen een mooie campagne gemaakt.
Deze campagne was een online campagne waarbij je een postkaartje kon sturen naar Margaux, een kindje met kanker.
In 2021 hebben wij besloten om structureel samen te gaan werken, en met succes!
BKKS is een kleine organisatie, gedreven door vrijwilligers met het hart op de juiste plaats. ❤
BKKS realiseert dromen en wensen van kinderen en betrekt het hele gezin hierbij. Niet alleen het zieke kindje, maar ook broers of zusjes en de ouders worden op deze speciale dag niet vergeten.
Het steunfonds bezoekt regelmatig ziekenhuizen waar zij alle aanwezige kinderen verwennen met speelgoed. En/of zij schenken materiaal aan de afdeling. Zij denken zeker ook aan het verplegend personeel en brengen voor hen ook een lekkere, kleine attentie mee. Want zij zorgen dag in, dag uit met heel veel liefde en toewijding voor al deze kinderen.
Het is mogelijk om als gezin in financiële problemen te geraken na langdurige ziekte zoals kanker. BKKS geeft aan deze gezinnen financiële steun om deze moeilijke periode door te komen en op die manier financiële zorgen en stress weg te nemen. Dit kunnen zij mogelijk maken dankzij de “Vrienden van BKKS”.
Meer informatie vind je op: https://belgischkinderkankersteunfonds.be/
Vandaag bekijk je een video op Facebook over dierenleed. Morgen zie je een advertentie van een goed doel voor dierenrechten om een petitie te tekenen, brochure te downloaden of een quiz te doen – iets waarmee de organisatie aan jouw contactgegevens kan komen. Hiermee ben jij een lead geworden. Het goede doel kan jou bereiken. Met een vraag, een aanbod of een dienst.
In deze whitepaper lichten wij wat praktijkvoorbeelden van online leadgeneratie voor je uit.
Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.