Ontvang je de social media monitor nog niet?
Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.
Daar is de lente weer, het zonnetje begint weer vaker te schijnen! Daar kunnen we alleszins toch van genieten. Iedereen ook benieuwd naar de resultaten van Q1?
De top 3 bereik, volgers én mediawaarde worden gedomineerd door grote organisaties zoals Gaia, Natuurpunt, Greenpeace, WWF en Handicap International.
Ontdek hier op welke plek jouw organisatie staat én hoeveel jullie social media inspanningen het voorbije kwartaal waard waren:
Download de social media monitor
Lees hier hoe het digitaal landschap in België steeds blijft veranderen
Het digitaal landschap verandert sterk doorheen de jaren, ook in België is dit het geval. Dit artikel geeft het mediagebruik van België weer van het afgelopen jaar 2019. Als non-profitorganisatie is het nu meer dan ooit belangrijk om actief en consistent te zijn op de eigen social-mediakanalen. Laat zien wat jullie als non-profitorganisatie doen en waar jullie werkelijk voor staan. Durf de conversatie aan te gaan met jullie potentiële donateurs. Vergroot jullie impact via online kanalen.
Jaarlijkse digitale groei
Deze tabel laat duidelijk zien dat 94 procent van de Belgische bevolking zich op het internet bevindt, wie weet ook jouw website bezoekt. 65 procent is actief op verschillende social-mediakanalen, er is dus een groot online bereik en bijgevolg veel mogelijkheden voor non-profitorganisaties om werkelijk gezien te worden.
Dagelijks gespendeerde tijd op online media
De gemiddelde Belg spendeert dagelijks 5 uur op het internet, dat is toch al opmerkelijk veel. Nu zal dit gemiddelde nog hoger liggen door de corona crisis, reden te meer dus om meer in te zetten op online media. Daarnaast scrollen de Belgen gemiddeld ander halfuur per dag op verschillende social-mediakanalen. Hoe meer je aanwezig bent op al die kanalen, hoe groter de kans dus dat je gezien wordt.
Belangrijkste social-mediakanalen
Facebook, Instagram, WhatsApp, Snapchat en LinkedIn zijn de populairste social-mediakanalen in België van het afgelopen jaar. Dezelfde trend zien we ook wereldwijd. Wij raden aan om als organisatie toch zeker actief te zijn op Facebook, Instagram, LinkedIn en eventueel Twitter dat zich op de zesde plaats bevindt.
Wil je meer weten over onze monitor of ben je benieuwd hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Maak dan een afspraak met Liesbeth, via liesbeth@mindwize.be.
Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.