Meer weten? Neem contact op.
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je netwerk geld voor je inzamelen!
Ben je een organisatie en je weet niet zo goed waar te beginnen voor je fondsenwervingscampagne?
Lees deze 8 tips over hoe je een efficiënte landingspagina maakt voor je online campagne.
Klik op de pijltjes om verder te lezen
Deze tips zijn afkomstig van de whitepaper over “99 tips voor meer donaties”. Dit is de whitepaper die Mindwize heeft geschreven op basis van hun onderzoek rond fondsenwervingscampagnes. Lees ze en pas ze direct toe voor jouw fondsenwerving!
Verwijder alle navigatie die je bezoeker kan afleiden van het donatieformulier. Vaak wordt een landing page buiten de site om gebouwd.
Stuur mensen niet naar je algemene pagina, maar maak voor iedere campagne een aparte pagina (een landing page), specifiek gericht op de boodschap van je direct mail of e-mail. Herhaal je aanbieding. Gebruik dezelfde beelden voor de herkenbaarheid.
Geef mensen zekerheid over wat je doet met hun geld. Geef bevestiging.
Zorg ervoor dat mensen kunnen doneren zonder de pagina te verlaten. Bij elke extra klik verlies je respons.
Vermeld je contactinformatie duidelijk voor eventuele laatste vragen, vermeld je keurmerken (bv. CBF of Anbi).
Verschillende bedragen, eenmalig of maandelijks. Maar zet in op een maandelijkse donatie.
Maak een goede gepersonaliseerde bedankpagina en stuur een gepersonaliseerde e-mail om te bedanken. Kom terug op de donatie, het donatiebedrag en bedank uitgebreid en persoonlijk.
De eerste drie e-mailtjes zetten de toon voor de rest van je relatie. Heet welkom, bedank, laat zien dat je goede dingen doet met de donatie.
Wil je graag meer tips lezen rond fondsenwerving?
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je netwerk geld voor je inzamelen!