Online marketing

Wij geloven in een betere, mooiere wereld! Daarom helpen we goede doelen met het groeien van hun stichting. Dit doen we door 25 jaar ervaring in fondsenwerving te combineren met de laatste kennis van wat werkt in de online marketing.

De drie thema’s data – creatie – impact staan centraal in ons online marketingplan. Zo helpen we bij het bereiken van de juiste doelgroepen, het werven van meer verkeer, het realiseren van betere conversie en het behouden van je relaties.

Maar hoe gaan we te werk?

Mindwize biedt een brede waaier van online services, maar gebruikt voor fondsenwerving in de meeste gevallen een strategie waarbij eerst een community wordt opgebouwd van nieuwe supporters om deze vervolgens te converteren naar loyale donateurs. Dit is mogelijk door lead marketing waarbij potentiële donateurs hun gegevens vrijwillig achterlaten omdat zij binding hebben met het onderwerp van de organisatie. Met deze gegevens, zal Mindwize een relatie met hen opbouwen en ze daarna via haar eigen callcenter “socialcall” met en warm en kwalitatief gesprek opvolgen.

Via deze combinatie van online marketing en telemarketing, verzorgt Mindwize het volledige traject van het werven van leads, het opvolgen van deze leads en  het converteren van deze leads tot trouwe donateurs.

Fases

Stap 1 –  Content is king voor fondsenwerving

Bij de eerste stap wordt er de juiste content gecreëerd passend bij jouw organisatie en de beoogde doelgroep. Mindwize ontwerpt de juiste communicatie uitingen die zowel online als offline kunnen worden ingezet en jouw doelgroep verleiden tot actie.

Stap 2 – Laat je community groeien met betrokken leads

Nadat de content is gelanceerd, is het belangrijk dat deze gezien wordt. Mindwize zorgt dat potentiële supporters op verschillende kanalen de content zien. Wanneer mensen interesse hebben in de content, worden ze gestimuleerd om hun gegevens achter te laten, bijvoorbeeld door informatie aan te vragen of een petitie te ondertekenen. Met deze betrokken leads groeit de online community van jouw organisatie.

Stap 3 – De supporter journey

Eenmaal dat een supporter (lead) interesse heeft getoond in het onderwerp en zijn of haar gegevens heeft achtergelaten, begint de supporter journey. Met marketing automation tools wordt de supporter geïnformeerd over het werk van jouw organisatie. Natuurlijk wordt ook gevraagd hoe hij of zijn nog meer bij wil dragen aan jouw missie. Dat kan op vele manieren, maar maandelijkse giften zorgen voor structurele inkomsten en zijn daarom vaak de focus van onze campagnes.

Stap 4 – Kwalitatieve gesprekken zorgen voor resultaat

Uit supporter journeys blijkt telkens opnieuw dat een kwalitatief gesprek wel 100 keer zo effectief kan zijn als een vluchting e-mailtje. Daarom worden de leads opgevolgd door ons 100% non profit callcenter – Socialcall. De bellers worden een echt verlengstuk van jouw organisatie. Als ambassadeurs zorgen zij voor de meeste donaties en sluiten zij elk gesprek met jouw nieuwe maandelijkse schenkers óf online supporters met een positief gevoel af.

Zo groeit jouw community van betrokken supporters steeds verder. Dankzij je trouwe maandelijkse schenkers weet je bovendien exact hoeveel donaties je elke maand kunt verwachten.

Bekijk de cases

Bekijk de onderstaande cases, waar er een online marketing strategie is uitgevoerd. Hierin wordt het effect van een online marketing campagne uitgelegd.

Meer weten over hoe jouw fondsenwerving online een boost kan krijgen? Bekijk de blog over doneren en de landingspagina van jouw website. Pas de tips meteen toe en verhoog jouw inkomsten.

Interesse in onze online marketingaanpak?

Neem contact op