Meer weten? Neem contact op.
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je netwerk geld voor je inzamelen!
Ben je een organisatie en je weet niet zo goed waar te beginnen voor je fondsenwervingscampagne?
Lees deze 12 tips over hoe je een mooi opgemaakte brief maakt voor je direct mail campagne.
Klik op de pijltjes om verder te lezen
Deze tips zijn afkomstig van de whitepaper over “99 tips voor meer donaties”. Dit is de whitepaper die Mindwize heeft geschreven op basis van hun onderzoek rond fondsenwervingscampagnes. Lees ze en pas ze direct toe voor jouw fondsenwerving!
Het staat mooi, maar is moeilijk leesbaar. Senioren hebben moeite met contrast.
Tekst die uitgevuld of in het midden uitgelijnd is, is veel moeilijker te lezen.
Kapitalen zijn moeilijk te lezen.
Het ziet er vaak mooi uit, maar is moeilijk leesbaar. Eén zin kan, een hele brief niet.
Gebruik met mate. En let op: oudere mensen hebben problemen met het contrast en dus leesbaarheid.
Gebruik onderstrepingen, vet, inspringen, om de lezer te sturen in de kijkfase.
Als je alleen de ‘highlights’ in je brief zou lezen, overtuigen ze dan om te doneren?
Ze vallen op.
Het oog trekt er naar toe.
Een handgeschreven tekstje, een onderstreping, een pijltje. Alles dat je brief een meer persoonlijke uitstraling geeft.
Wissel af in regellengte en alineagrootte. Dat maakt de tekst prettiger leesbaar.
Liever een verzonnen handtekening die herkenbaar past bij de naam, dan een echte onleesbare handtekening.
Naast de P.S. en de kopzin, wordt het bijschrift van een foto altijd gelezen. Beschrijf niet wat de lezer zelf al kan zien, maar gebruik deze ruimte om te werven.
Wil je graag meer tips lezen rond fondsenwerving?
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je netwerk geld voor je inzamelen!