Waarde van Direct Mail
Hoe belangrijk vind jij direct mail om duurzame relaties met je donateurs op te bouwen?
Vandaag worden digitale media als hét nieuwe sales medium gezien. Bedrijven maken er gretig gebruik van en boeken zo resultaat. Maar hoe duurzaam zijn deze nieuwe media? En met welke instelling kijken Belgische marketeers naar dit medium?
Meer donaties via DM? Download de 99 tips
Perceptie vs. werkelijkheid
In 2019 deed Echo Research in opdracht van de Belgische Vereniging voor Audiovisuele Media (VIA) onderzoek naar de perceptie van reclamebureaus en adverteerders ten opzichte van het Belgische medialandschap.
Meer concreet beantwoordde de studie zo goed mogelijk de vraag “Welke media presteren het sterkst als je een campagne wilt voeren die de resultaten van een merk op lange termijn ontwikkelt?”
Old is gold
Wat blijkt: adverteerders en reclamebureaus kiezen opeenvolgend sociale media, online video en radio als top 3 meest belangrijke mediakanalen. Maar in werkelijkheid blijken televisie, radio en direct mail de meest efficiënte media om een langdurige relatie met je klanten, donateurs of supporters op te bouwen.
Donorretentie dankzij direct mail
Wil je dus graag je donateurs bij je houden en zo het beste uit jullie relatie halen? Zet dan in op direct mail. Dankzij deze 99 tips weet jij hoe je het meeste rendement uit je direct mail campagnes haalt.
Lees hier het hele onderzoek Re-evaluating Media van Echo Research