9 tips voor een doeltreffende mail

Ben je een organisatie en je weet niet zo goed waar te beginnen voor je fondsenwervingscampagne?
Lees deze 9 tips over hoe je doeltreffende mail maakt voor je direct mail campagne.

Klik op de pijltjes om verder te lezen

Deze tips zijn afkomstig van de whitepaper over “99 tips voor meer donaties”. Dit is de whitepaper die Mindwize heeft geschreven op basis van hun onderzoek rond fondsenwervingscampagnes. Lees ze en pas ze direct toe voor jouw fondsenwerving!

1. Zet je aanbieding in je onderwerpregel

Een onderwerp regel heeft hetzelfde doel als een enveloppe tekst: zorgen dat de ontvanger de boodschap wil lezen.

2. Wissel nieuwsbrieven af met actie e-mailingen

Zorg ervoor dat je actie e-mailing maar over één onderwerp gaat.

3. Personaliseer je onderwerp regel

Mensen lezen graag hun eigen naam. Maak er gebruik van.

4. Test je onderwerp regel voordat je uitrolt

Het mooie van e-mailmarketing is dat je vrijwel meteen resultaat hebt. Test twee onderwerp regels op een klein bestand en gebruik de onderwerp regel met het beste openingspercentage voor de rest van het bestand.

5. Gebruik de uitslag van de test voor je direct mail

Grote kans dat de meest aantrekkelijke openingsregels voor een e-mail ook de meest aantrekkelijke zin is voor je envelop. De onderwerp regel van een e-mail is in feite wat de enveloppe tekst is voor een direct mailing. E-mail is vele malen goedkoper om te testen.

6. Geef plaatjes altijd een link mee

Mensen klikken op plaatjes, dus zorg dat elk plaatje een link meekrijgt naar je landing page.

7. Vraag om een donatie aan het begin en aan het einde

Op deze manier staat er altijd een oproep tot doneren in het beeldscherm van de lezer.

8. Zet een goed bedanktraject op voor nieuwsbrief-inschrijvers

Bedank voor het inschrijven. Stuur daarna een e-mail waarin je nogmaals bedankt en waarin je vertelt wat de donateur nog meer kan doen (Facebook, Twitter, eigen actie starten). Stuur een paar dagen later een e-mail die donaties aan het werk laat zien. Daarna kun je de nieuwe inschrijver meenemen met je reguliere nieuwsbrief.

9. Maak een actieve link

Vertel mensen precies wat er gebeurt als ze op de link klikken: ‘Klik hier en doneer 25 euro om een kind te redden.’

Wil je graag meer tips lezen rond fondsenwerving?

Download whitepaper 99 tips voor meer donaties 

Meer weten? Neem contact op.

Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je netwerk geld voor je inzamelen!