Jongeren en direct mail

Jonge mensen lijken direct mail meer te vertrouwen dan digitale marketing, concludeert het rapport.

Volgens onderzoek van Royal Mail’s MailMan vormen zij 32% van alle categorieën ondervraagden die direct mail meer vertrouwen dan online marketing.  De groepen waren ingedeeld op basis van zeven levensstadia. Zo waren er bijvoorbeeld jonge gezinnen, koppels en gepensioneerden. Hoewel de groep jongvolwassenen online de meeste tijd doorbrengt – meer dan de overige zes levensstadia bij elkaar –  zijn zij minder geneigd positief op online marketing te reageren. 66% geeft aan dat zij een gedrukte waardebon eerder zouden gebruiken dan een digitale, volgens Royal Mail’s MarketReach divisie.

Klik op de pijltjes om verder te lezen

Online gaat samen met offline

Dit is het gevolg als bedrijven hun focus verleggen naar digitale marketing en het als hun belangrijkste strategie gaan beschouwen. Digitale marketing en handel zijn gelabeld als topprioriteit voor marketeers. Volgens een onderzoek door Gartner gelooft 98% van de ondervraagde marketeers dat online marketing samengaat met offline marketing.

Digitale wereld

Yvonne Genovese, afdelingsvicevoorzitter bij Gartner, zegt: “Het lijdt geen enkele twijfel dat digitale marketing de hoofdlijn is. Marketeers maken geen duidelijk onderscheid meer tussen offline en online marketingdisciplines. Als klanten ervoor kiezen zich op het internet te begeven, dan zal de digitale marketing zich niet langer inhouden en zich volledig op die markt richten. Digitale marketing is nu handeldrijven in een digitale wereld.”

Meer innovatie

Een andere conclusie die uit het rapport naar voren komt is dat de categorie jonge gezinnen goed is voor 24% van alle ondervraagden die op direct mail reageert na eerst op internet meer informatie opgezocht te hebben. Verder geven jongeren aan dat ze meer innovatieve, creatieve mailings zouden willen zien, met bijvoorbeeld 3D features en augmented reality.

Meer informatie over dit onderzoek kun je vinden op de website van mailmen.

Meer weten? Neem contact op.

Neem contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be of bel 016 583 082.