Online fondsenwerving International China Concern (ICC)

 

De uitdaging
Hoe behouden we de betrokkenheid van nieuwe e-mailcontacten en volgers op sociale media na een eerste leadgeneratiecampagne? Daarvoor vroeg International China Concern (ICC) ons om hulp. Ze zochten manieren om leads aan zich te binden en om bij nieuwe campagnes de kans te vergroten dat deze leads gaan doneren.

Een langetermijnstrategie is belangrijk

Het is belangrijk om een langetermijnstrategie te hebben tijdens de interactie met leads. Zo zorg je ervoor dat de leads warm blijven en je meer converteert. Voor ICC hebben we een dergelijke strategie bepaald voor sociale media en een e-mailtraject ontwikkeld. Hierbij werden vijf doelen/thema’s gedefinieerd:

  1. Betrokkenheid creëren (via branding en door het opbouwen van een online community)
  2. Werven van nieuwe en meer structurele fondsen
  3. De impact van donaties laten zien (door verhalen te vertellen)
  4. Zichtbaar zijn, betrokkenheid tonen en bewustzijn creëren (door in te spelen op bijzondere dagen)
  5. Relevant nieuws en kennis delen

We maakten een contentkalender voor een periode van twee maanden en voor elk van de vijf thema’s ontwikkelden we de tekst en ontwerp voor de bijbehorende uitingen:

  • posts voor sociale media
  • e-mailcontent
  • e-mails naar mensen die doneerden

Toenemende betrokkenheid leads
Deze leads ontvingen verschillende soorten content, waardoor ze meer te weten konden komen over het betreffende onderwerp en de manieren waarop zij verschil konden maken. We gingen in gesprek met de nieuw gegenereerde e-mailcontacten en volgers op sociale media. Zo raakten ze steeds meer betrokken bij het onderwerp.

We zagen welke posts de meeste betrokkenheid creëerden: die waar het kind het meest in beeld was en de tekst ging over de uitdagingen van het kind. Deze kennis hebben we vervolgens toegepast bij nieuwe posts. Zowel voor Canada als UK gebruikten we dezelfde posts.

Over International China Concern
Al meer dan dertig jaar zorgt ICC voor kinderen en jongvolwassenen met een handicap, of ze nu bij hun familie of in een groepshuis wonen, of op weg zijn naar volwassenheid. Het is een christelijke ontwikkelingsorganisatie met een netwerk van supporters in Australië, Canada, Hong Kong, Singapore, Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten.

Mindwize werkt sinds 2023 projectmatig samen met ICC voor de leadgeneratie en online fondsenwerving.

Zo zet jij leadgeneratie effectief in

Whitepaper online leadgeneratie

Leer van drie succesvolle praktijkvoorbeelden!

Vandaag bekijk je een video op Facebook over dierenleed. Morgen zie je een advertentie van een goed doel voor dierenrechten om een petitie te tekenen, brochure te downloaden of een quiz te doen – iets waarmee de organisatie aan jouw contactgegevens kan komen. Hiermee ben jij een lead geworden. Het goede doel kan jou bereiken. Met een vraag, een aanbod of een dienst.

In deze whitepaper lichten wij wat praktijkvoorbeelden van online leadgeneratie voor je uit.

Download whitepaper

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op via info@mindwize.nl of bel 023-5677000.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.