Zomeractie

Campagnes voor loyalere donateurs en inkomsten

Elke fondsenwerver is zich ervan bewust dat de zomer een luwe periode is. Donateurs ontvangen minder communicatie en er zijn geen grote fondsenwervingscampagnes. Dat biedt kansen voor jouw organisatie!

In de zomer met je donateurs bellen is slim

Want jouw organisatie valt dan op! Bovendien genereer je zo extra inkomsten voor de tweede helft van het jaar.

Kies uit 3 slimme zomercampagnes voor loyalere donateurs en meer inkomsten:

  • Thank you call naar jouw beste donateurs.
  • Happy call naar grote gevers die dit jaar nog niet hebben gegeven.
  • Nalatenschappen: informeer jouw donateurs over de mogelijkheden.

Zomeractie: start jij een van deze campagnes nog op in juni met Socialcall? Dan krijg je de opstartkosten gratis.

1. Thank you call campagne naar je beste donateurs

Wanneer heb je voor het laatst je donateurs bedankt voor alles wat zij doen?
Een bedanktelefoontje is de beste manier om je donateurs te behouden. Waarom denk je? Wel, ze voelen zich gewaardeerd. Ze weten dat hun gift een verschil maakt voor jouw organisatie. Zo blijf jij één van hun favoriete organisaties en is hun loyaliteit verzekerd. Happy call naar grote gevers die dit jaar nog niet hebben gegeven.

En als je dan toch aan bedanken bent, bel dan meteen ook je grote donateurs op die dit jaar nog niet op je campagnes hebben gereageerd.

2. Happy call naar grote gevers die dit jaar nog niet hebben gegeven

Hoe langer de periode tussen twee giften, hoe groter de kans dat een donateur niet meer geeft. Via een happy call ontstaat er een subliem moment om weer de aandacht te trekken van de donateur. Je legt uit waartoe hun steun heeft bijgedragen. Je vraagt hen op welke manier je organisatie zich kan verbeteren zodat de donateur betrokken blijft. Je polst naar hoe ze de communicatie ervaren. Kortom: je laat zien dat de mening van de donateur ertoe doet.

3. Nalatenschappen: informeer jouw donateurs over de mogelijkheden

Uit ons Mistery Shopping onderzoek is gebleken dat diverse organisaties potentiële legatencontacten laten liggen. Dit door niet op tijd potentiële nalaters op te volgen, of door hen onvolledige informatie te sturen.

Wij maken voor jou graag een preselectie van interessante legatencontacten via kwalitatieve gesprekken. Zo kan je deze contacten efficiënt opvolgen en groeit je kans op stijgende legateninkomsten. Waag je kans, want niet geschoten is altijd mis.

Zomeractie

Grijp jouw kans

Op dit moment zijn we bij Socialcall alvast onze zomeragenda aan het vullen. Beltijd reserveren hoort hier eenmaal bij.

Geef je contactgegevens vandaag nog even,
dan kunnen we vrijblijvend adviseren over de
beste zomercampagne voor jouw organisatie.

Kies uit 3 slimme zomercampagnes voor
loyalere donateurs en meer inkomsten:

  • Thank you call naar jouw beste donateurs.
  • Happy call naar grote gevers die dit jaar nog niet hebben gegeven.
  • Nalatenschappen: informeer jouw donateurs over de mogelijkheden.

Heb je vragen over deze actie? Stuur een mail naar info@mindwize.be of
bel ons op +32 470 32 19 27.

Geef mij die zomeractie!

  • Je gegevens worden beveiligd verstuurd
  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.

Telemarketing met Socialcall

Met ons eigen callcenter Socialcall hebben we alle expertise in huis en kunnen we snel schakelen en bijsturen met het callcenter.

De bellers van Socialcall zijn een mix van jong en oud. Zo laten we net die beller aan het woord die de taal van jouw donateur spreekt en zich verbonden voelt met de doelstelling van je organisatie.

Belmethode Socialcall

De structuur die wij bij Socialcall gebruiken bij briefings, opleiding en tussentijdse coachings is steeds als volgt:

Benieuwd wat we voor jouw organisatie kunnen betekenen?

Neem dan contact op met Ilona Janssens via ilona@mindwize.be.

Neem contact op