Kerstnieuwsbrief direct mail voor Stichting Child-Help

Ouderen zijn de belangrijkste doelgroep voor fondsenwervers. En het loont om een goede relatie met je donateurs op te bouwen en die warm te houden. Soms ontvang je dan een onverwacht grote gift. Een donateur van bijna 100 doneerde 50.000 euro aan Stichting Child-Help.

 

Kerstactie: een nieuw House of Hope

In de nieuwsbrief vraagt Child-Help om donaties voor de aankoop van een House of Hope voor kinderen en moeders in Zambia (een soort Ronald McDonald-huis). De kinderen en moeders moeten namelijk uit het huidige verblijf, omdat de verhuurder de huur heeft opgezegd. Waar moeten zij nu naartoe?

In de nieuwsbrief vertelt Child-Help ook over projecten waar donateurs eerder aan hebben bijgedragen. Hoe gaat het nu, is het doel bereikt, wat zijn de resultaten? Dat is belangrijk in fondsenwerving: niet alleen vragen, maar ook bedanken én rapporteren.

Persoonlijke groet

In het mailpack zit ook een kerstkaart met een persoonlijk en warm bericht van Pierre, de directeur van Stichting Child-Help.

En een telefoongesprek

Een prachtige manier om donateurs persoonlijk te bedanken is door ze te bellen. Pierre belde onder andere de donateur van bijna 100. Er ontstond een heel mooi gesprek. Pierre heeft de donateur ook zijn boek ‘Liesje’ geschonken als blijk van dankbaarheid.

Deze donateur is geworven toen hij 95 jaar was. En dat begon met een donatie van 25 euro. Elk jaar gaf deze donateur meer. En in het gesprek met Pierre bevestigde deze donateur zijn prachtige gift van 50.000 euro.  Je bent dus echt nooit te oud om donateur te worden!

Een onverwacht hoge gift en een enorme bijdrage aan het House of Hope dat de kinderen zo hard nodig hebben.

Inhoud mailpack

De kerstnieuwsbrief bestond uit een:

  • Envelop
  • Kerstkaart met persoonlijke groet van Pierre (directeur)
  • Nieuwsbrief
  • MEG (Mijn Eenmalige Gift)

Deze nieuwsbrief is een jaarlijks terugkerende campagne en onderdeel van het jaarplan van Child-Help.

Het jaarplan van Child-Help

  • Vaste donateurs ontvangen 7 huismailings en 3 nieuwsbrieven
  • 1 grote gever / middle-donor-campagne.
  • Thank you: we bedanken alle donateurs met een geautomatiseerde thank-you-journey
  • 2 prospectmailings
  • 1 insert-campagne

Resultaten van de kerstmailing

De ROI van de kerstmailing is 5,73 en de mailing loopt nog. Als we de donatie van 50.000 euro niet meetellen, is de ROI boven de 2.

Voor Child-Help hebben we in 2024 ook nog eens 5.575 nieuwe donateurs binnengehaald met een prospectmailing en inserts, met een ROI boven 1.

Over Stichting Child-Help en Mindwize

Child-Help en Mindwize werken al samen sinds de start van Child-Help Nederland in 2014, om donateurs te werven. Het aantal donateurs is inmiddels gegroeid van 0 naar 20.000 donateurs (eind 2020), waarvan 2.000 incassodonateurs.

Mindwize gaat regelmatig mee op projectbezoek om de beste verhalen op te halen voor onze klanten. Onze collega Liselotte van der Zwet sprak in Tanzania met artsen, interviewde moeders van kinderen met een handicap en maakte foto’s, onder meer van een hersenoperatie.

Over Stichting Child-Help Logo Child-Help

Stichting Child-Help zet zich in voor kinderen met een handicap in ontwikkelingslanden, in het bijzonder kinderen met spina bifida (open ruggetje) en hydrocefalie (waterhoofd). Als deze kinderen tijdig geopereerd worden, kunnen ze een volwaardig leven opbouwen. Child-Help vangt deze kinderen en hun ouders na de operatie op in Houses of Hope, waar zij nazorg, fysiotherapie en een veilig onderkomen krijgen. Waar nodig levert Child-Help ontbrekend medisch materiaal. Child-Help bouwt samen met lokale partners ook aan een programma dat deze kinderen en hun families bijstaat gedurende hun verdere leven.

 

Is direct mail voorbij zijn piek?Whitepaper direct mail NL

Hoe relevant is direct mail in een wereld die steeds digitaler te werk gaat?

 

Uit onderzoek blijkt dat direct mail juist een toegevoegde waarde heeft naast digitale communicatie.

Wij bij Mindwize houden van direct mail. Niet alleen omdat het nog steeds zo effectief is om donaties te werven en donateurs te binden. Het is ook een mooi medium waarin je zicht, tast en interactie zo geschikt kunt gebruiken om emotie en urgentie over te brengen. Wij kunnen het je wel vertellen. Maar beter is de feiten van ons onderzoek voor zich te laten spreken.

Download deze whitepaper en ontdek de 5 redenen waarom direct mail zo relevant is!

Download het gratis whitepaper

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op via info@mindwize.be

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand nieuws over fondsenwerving campagnes in je inbox.