Bekijk hier de inhoud van de sessies
op woensdag 23 maart 20222

Keynote speaker: Alice wong

Beschrijving

Alice Wong (zij/haar) is een gehandicaptenactivist, schrijver, redacteur, mediamaker, en consultant. Alice is de oprichter en directeur van het Disability Visibility Project, een online gemeenschap gewijd aan het creëren, delen en versterken van gehandicaptenmedia en -cultuur.

Interesse’s van Alice

Alice’s interessegebieden zijn populaire cultuur, media, politiek, vertegenwoordiging van gehandicapten, Medicaid-beleid en -programma’s, verhalen vertellen, sociale media en activisme.

123 Testing… Digital tests that worked (and some that didn’t)

Beschrijving

In deze snelle sessie komen de resultaten van een aantal digitale tests voor e-mail, lightboxes, landingspagina’s en digitale advertenties aan bod. We zullen leren welke testen hebben geholpen om fondsenwerving en betrokkenheid te stimuleren, welke testen niet werkten en hoe je een cultuur van testen kunt ontwikkelen bij je non-profit. U zult deze sessie verlaten met nieuwe ideeën over wat te testen en de aanmoediging die u nodig hebt om nieuwe dingen te proberen.

Learning outcomes

  • Vertrekken met testideeën voor je organisatie.
  • “Outside the box” denken voor testen.
  • Beter testen tijdens een werkdruk.

Voor wie?

Fondsenwervings- en communicatiemedewerkers die creatieve fondsenwervingsstrategieën willen leren.

Sprekers

  1. Caitlin Richard: Senior Email Marketing Manager @Heifer International
  2. Cathy Whitlock: Associate Vice President of Online Communications @Parkinson’s Foundation
  3. Megan Buchheit: Digital Account Manager @Lautman, Maska, Neill & Co

Adaptability & Creativity: Strategically Shifting and Optimizing Digital Content

Beschrijving

In de afgelopen twee jaar heeft de pandemie ervoor gezorgd dat de meeste non-profitorganisaties strategisch moesten heroverwegen hoe ze content en storytelling konden verschuiven naar digitale kanalen, met name sociale media, en hoe ze door de overvolle ruimte heen konden breken. In deze sessie bespreken we hoe we onze strategie hebben kunnen aanpassen en ombuigen om content te creëren met een focus op digitale storytelling om de engagement en post-engagement conversie op drukke social media platformen te optimaliseren.

Learning outcomes

  • Hoe je kan samenwerken in een creatieve brainstrom.
  • Hoe je content kan maximaliseren voor jouw doelgroepen.
  • Hoe je strategische content kan plannen.

Voor wie?

Sociale mediateams, besluitvormers op het gebied van digitale strategie, marketing- en communicatiemedewerkers die strategisch willen nadenken over content.

Spreker

  1. Hillary Esquina: Director of Social Media @Defenders of Wildlife

Bekijk hier de inhoud van de sessies
op donderdag 24 maart 20222

Keynote speaker: Angelica Ross

Beschrijving

Van de directiekamer tot film- en tv-sets tot Capitol Hill, Angelica Ross is een leidende figuur van succes en kracht in de beweging voor transgender en raciale gelijkheid. Angelica is een vaste gast in het negende en tiende seizoen van Ryan Murphy’s FX-hit American Horror Story. Ze is een baanbreker, opent deuren en bouwt aan haar eigen tafel met veel open stoelen.

Interesse’s van Angelica

Angelica Ross is de president van Miss Ross, Inc. en oprichter van TransTech Social Enterprises, een programma dat mensen helpt zichzelf uit de armoede te tillen door middel van technische training, digitaal werk dat een sociale impact creëert, en economische empowerment brengt naar gemarginaliseerde gemeenschappen.

Don’t Just Slap a Flag on It: Understanding LGBTQIA+ Donors

Beschrijving

Natuurlijk kunt u tijdens Pride Month geweldige berichten plaatsen en een regenboogvlag-emoji gebruiken, maar is uw fondsenwerving echt inclusief wat betreft geslacht, geaardheid en identiteit? Wat betekent “inclusief” eigenlijk voor de LGBTQIA+ gemeenschap?

In deze sessie zullen we een harde blik werpen op trends in LGBTQIA+ filantropie, luisteren naar wat donoren willen – en nodig hebben – en bespreken hoe filantropisch geven niet beperkt is tot alleen de kwesties die van invloed zijn op de gemeenschap, maar hoe elk goed doel een doorlopend, inclusief fondsenwervingsprogramma kan creëren dat iedereen aanmoedigt om deel uit te maken van de visie.

Learning outcomes

  • Inzicht krijgen in recent onderzoek/studies naar LGBTQIA+ donorgedrag en -motivatie.
  • Strategieën implementeren met behulp van gegevensbeheer en communicatietactieken om meer inclusief te zijn en LGBTQIA+-donateurs te betrekken.
  • Analyseren van gelijkwaardige praktijken voor inclusiviteit binnen de eigen organisatie.

Voor wie?

Elke fondsenwerver, datamanager of communicatieprofessional die meer inclusief wil zijn in zijn fondsenwerving en datamanagement.

Spreker

  1. Clay Buck: Founder and Consultant @TBC Fundraising
  2. Lindsay McCreary: Director, Philanthropy Operations

Content for All: Building Inclusive Communities on Social Media

Beschrijving

Als non-profitorganisaties zijn we missie-gedreven en willen we onze sociale media gebruiken om impact te creëren. Terwijl we dit doen, kunnen we echter onbedoeld bepaalde perspectieven en stemmen buiten het gesprek houden – en vaak zijn die stemmen mensen die we proberen te dienen. Of het nu door middel van bekwame opmaak praktijken of woorden die macht onevenwichtigheden bestendigen, zal deze sessie verkennen een scala aan manieren om meer inclusieve gemeenschappen op sociale media te bouwen.

In deze sessie bespreken we de beste praktijken om inhoud toegankelijk te maken, ook voor mensen met een handicap en mensen met zichtbare en onzichtbare handicaps. Er wordt ook gekeken naar manieren waarop tekst en berichtgeving inclusief kunnen zijn en iedereen kunnen respecteren, waarbij de machtsdynamiek in de milieusector als voorbeeld wordt gebruikt. We bespreken hoe belangrijk het is om te herkennen op wie je content gericht is, en hoe je ervoor kunt zorgen dat de content toegankelijk is voor iedereen om een inclusieve gemeenschap op sociale media op te bouwen.

Learning outcomes

  • Toegankelijkheid en accommodatie behoeften leren kennen.
  • Praktijken voor inclusiviteit beter begrijpen.
  • Leren hoe je berichten kunt verspreiden op een manier die bepaalde doelgroepen niet in de kou laat staan en ondervertegenwoordigde stemmen op sociale media kunt laten meespelen.

Voor wie?

Social Media Managers, Content Creators, Copywriters, Designers – Iedereen in de digitale ruimte.

Spreker

  1. Janine Guarino: Associate Director of Social Media @Media Cause
  2. Sam Kelly: Bolivian-American artivist and multipotentialite.

Geef je voorkeur van dag door

Mail ons op welke dag jij aanwezig wilt zijn. Vol =  Vol.

Tijd & locatie

Locatie: Tiensestraat 111, bus 001 3000 Leuven

Datum: woensdag 23 maart of donderdag 24 maart 2022
Time
: 16:00 – 21.30  & 16:00 – 21:00
De conferentie wordt onder 2 time slots verdeeld vanwege beperkte capaciteit. Na inschrijving ontvang je een mail met de dag die voor jou geselecteerd is.

(Stuur ons een mail bij voorkeur dag)

Programma
woensdag 23 maart 2022

16.00 Onthaal en receptie

17.00 Netwerken + opening walking dinner

17.30 Keynote speaker Alice Wong

18.30 Pauze

18.45 123 Testing digital tests that worked and some that didn’t

19.45 Pauze

20.15 Adaptability & creativity: Strategically shifting and optimizing digital content

20.45 Wrap up

 

Programma
donderdag 24 maart 2022

16.00 Onthaal en receptie

17.00 Netwerken + opening walking dinner

17.30 Don’t just slap a flag on it. Understanding LGBTQIA+ donors

18.30 Vervolg walking dinner

19.00 Content for all building inclusive communities on Social Media

19.30 Pauze

20.15 Keynote speaker Angelica Ross

20.45 Wrap up