Ontvang je de social media monitor nog niet?
Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.
Hoe scoorde jouw organisatie op sociale media het voorbije kwartaal?
Elke drie maanden analyseren we de sociale media activiteit van 132 non-profitorganisaties.
In de top 10 Social Media Maandwaarde van het tweede kwartaal 2019 zien we opvallende klimmers, waaronder Natuurpunt en Child Focus. Zo kreeg Natuurpunt er erg veel Instagramvolgers bij, terwijl Child Focus vooral op Facebook meer volgers wist te strikken.
Check op welke plaats jouw organisatie staat in de Social Media Monitor Q2.
Download de social media monitor
Lees hier 10 tips voor meer bereik
Hoe zorg jij dat ook jouw organisatie meer volgers aantrekt en meer mensen bereikt, en bijgevolg omhoog klimt in onze ranking?
Dat hoeft op zich niet zo moeilijk te zijn. Met deze 10 simpele én effectieve tips, creëer je meer interactie met je achterban, waardoor je je engagement vergroot en je zo nieuwe volgers weet te bereiken.
Deel je content meer dan eens, op verschillende manieren (tekst, link, infographic, …).
Link naar pagina’s met een concrete call to action. Mensen willen graag weten wat er van hen verwacht wordt en gaan zo sneller reageren.
Niemand voelt zich graag genegeerd. Antwoord dus op alle reacties.
Mensen zijn nieuwsgierig. Geef je volgers een blik achter de schermen: zo ben je transparant en dat wekt vertrouwen.
Check wie jouw organisatie of pagina vernoemt op social media en maak hier gebruik van door te reposten of te reageren.
Plan vaste momenten in om je social media te monitoren, zodat je niets uit het oog verliest.
Tag vrijwilligers en/of donateurs: zij gaan de content vervolgens op hun eigen kanalen delen en zo zal je achterban uitbreiden.
Geef je corporate sponsors een shout-out: ook zij gaan dit delen op hun kanalen.
Zorg voor interactie met andere interessante pagina’s en profielen: share, like, retweet en reageer op hun content. Een boost voor je visibiliteit.
Als er supporters zijn die met je organisatie het liefst via social media communiceren, zorg dan dat dit mogelijk is: maak een groep aan waarin je informatie kan uitwisselen of optimaliseer je chatfunctie.
Bron: Buffer
Wil jij je digitale kanalen meer inzetten om structureel fondsen te werven, maar weet je niet hoe? Met Lead Fundraising 365 biedt Mindwize een totaalpakket. We zorgen voor:
Meer weten over Lead Fundraising 365, de Social Media Monitor of hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Neem dan contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be.
Wil je meer weten over onze monitor of ben je benieuwd hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Maak dan een afspraak met Liesbeth, via liesbeth@mindwize.be.
Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.