Social Media Monitor Q3 2019
Vrijwilligers scoren via social media

Hoeveel waren jullie sociale media inspanningen waard in Q3?

De Social Media Monitor is er weer! Ten opzichte van Q2 leek iedereen wakker te zijn geschoten uit een vakantieroes, want we zagen het voorbije kwartaal veel meer activiteit op jullie Facebook, Instagram en Twitter.

De top 3 bereik, volgers én mediawaarde worden gedomineerd door grote organisaties zoals Gaia, Natuurpunt, Greenpeace, WWF en Handicap International. In de mediawaarde ranking zien we dat Unicef omhoog klimt in de top 10.

Ontdek hier op welke plek jouw organisatie staat én hoeveel jullie social media inspanningen het voorbije kwartaal waard waren:

Download de social media monitor

Lees hier hoe je social media strategisch inzet bij het aantrekken van vrijwilligers

Vrijwilligers scoren via social media?

Facebook en Instagram zijn ideale kanalen om niet alleen aan awareness te doen of donateurs tevreden te houden, maar ook om geëngageerde vrijwilligers aan te trekken.

De persoon die zich bij jullie organisatie als vrijwilliger zal inzetten, is er eentje die:

 

  • Een tof verhaal of mooie getuigenis op jullie social media heeft gezien van die ene vrijwilliger die op een festival stond of achter de toog bij een sportevenement (storytelling is nog steeds the way to go)

 

  • Zich wilde inzetten voor de maatschappij door die ene hoopvolle en inclusieve boodschap van jullie organisatie (zoiets als “join us” of “doe mee” werkt erg goed)

 

  • Dat ene filmpje over sociale onrechtvaardigheid geniaal vond of gretig meestemde op de mooiste vogel van Vlaanderen (creëer persona’s: bepaalde types volgers voor wie jullie posts bestemd zijn. De student of de natuurliefhebber?)

 

  • Perfect wist hoé hij zich kon engageren en verandering teweegbrengen, door zich via de link in jullie positieve post in te schrijven om het strand mee te gaan opruimen (concrete oproepen met duidelijke call to actions werken uitstekend)

 

Kortom: inspireer met een verhaal, wees positief, denk vanuit de doelgroep en hou het concreet. En de weg naar horden vrijwilligers ligt open.

Bron: Frankwachting

 

Download hier

 

Fondsenwerven via Facebook? Dat kan!

Wil jij je digitale kanalen meer inzetten om structureel fondsen te werven, maar weet je niet hoe? Met Lead Fundraising 365 biedt Mindwize een totaalpakket. We zorgen voor:

  1. Een doorlopend programma voor het werven van leads;
  2. Nurturing met relevante content;
  3. Conversie tot maandelijkse donateur.

Meer weten over Lead Fundraising 365, de Social Media Monitor of hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Neem dan contact op met Liesbeth via liesbeth@mindwize.be.

Heb je vragen?

Wil je meer weten over onze monitor of ben je benieuwd hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Maak dan een afspraak met Liesbeth, via liesbeth@mindwize.be.

Ontvang je de social media monitor nog niet?

Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.