Social Media Monitor Q3 2020

We zijn al een tijdje verder en het zijn nog steeds vreemde tijden.

De uitbraak van het coronavirus zorgde voor meer social media gebruik. Voor sommige organisaties is het een uitdaging om hun social media strategie aan te passen aan de huidige realiteit. Anderen zagen net de kansen die het coronavirus met zich meebracht voor hun digitale kanalen.

Ontdek hier op welke plek jouw organisatie staat én hoeveel jullie social media inspanningen het voorbije kwartaal waard waren:

Download de social media monitor

Bekijk hier 4 sociale media tips:

  1. Nu de meeste events zijn weggevallen, kan je overwegen om online events te organiseren. Je zou social media kunnen gebruiken om je volgers te betrekken bij het kiezen van een online event. Dit kan in de vorm van een poll, quiz of misschien zelfs een livestream? Zo zorg je voor interactie met je volgers en organiseer je een event dat de mensen de moeite waard vinden om te volgen.
  2. Nog meer communiceren! Probeer je volgers te raken door verhalen te vertellen. Ze willen weten wat jouw organisatie doet om anderen te helpen, vooral nu tijdens deze moeilijke periode.
  3. Link gebeurtenissen in de wereld met jouw organisatie en vertel erover op social media.
  4. Gebruik de tools die de sociale media kanalen aanbieden zoals de donatieknop op Facebook en Instaram of de inzamelactie, …
    Hiervoor registreer op Facebook en Instagram jouw organisatie onder het label ‘non-profitorganisatie’. Jouw volgers kunnen dan rechtstreeks op jouw sociale media kanalen doneren.

 

Heb je vragen?

Wil je meer weten over onze monitor of ben je benieuwd hoe je meer uit je online fondsenwerving haalt? Maak dan een afspraak met Liesbeth, via liesbeth@mindwize.be.

Ontvang je de social media monitor nog niet?

Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.