Meer weten? Neem contact op.
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je netwerk geld voor je inzamelen!
Ben je een organisatie en je weet niet zo goed waar te beginnen voor je fondsenwervingscampagne?
Lees deze 16 tips over hoe je een succesvolle enveloppe maakt voor je direct mail campagne.
Klik op de pijltjes om verder te lezen
Deze tips zijn afkomstig van de whitepaper over “99 tips voor meer donaties”. Dit is de whitepaper die Mindwize heeft geschreven op basis van hun onderzoek rond fondsenwervingscampagnes. Lees ze en pas ze direct toe voor jouw fondsenwerving!
Het enige doel van je enveloppe is om geopend te worden. Probeer niet het hele verhaal op je enveloppe te zetten. Daag uit, stel een vraag, maak nieuwsgierig, geef een opvallend feit, een sterke quote.
Er is 50% kans dat je enveloppe met de achterkant op de mat valt.
Heb je een premium, beeld hem dan af op de enveloppe. Grotere kans dat hij open gaat.
De aloude bobbel in de enveloppe. Het werkt. Nog steeds.
Stuur niet elke keer dezelfde enveloppe, maar val op. Groot, klein, meerdere vensters, kleuren. Ander papier. Andere boodschap.
Pas eerst de enveloppe aan. Alleen al een andere kleur kan de respons weer een boost geven.
Een doos gaat altijd open. Maar kijk uit met de vorm (bijvoorbeeld een koker), de brief moet wel makkelijk uit het pakket te halen zijn en leesbaar blijven.
Laat je premium door een venster zien. Of gebruik een extra venster om een opvallende zin te laten zien.
Wij hebben zeer goede resultaten geboekt met het terugwinnen van donateurs, alleen maar door een extra tekst op de achterkant van de enveloppe mee te printen: ‘We missen u.’
Post die er uit ziet alsof die door een echt persoon is gestuurd, komt op de leesstapel en niet op de reclamestapel. Gebruik bijvoorbeeld een handschriftlettertype of een typemachineletter – type, postzegels. Het helpt allemaal om je mailing persoonlijker te maken.
Interessante, opvallende enveloppepen worden geopend. Die vallen op tussen de andere post. Die komen op de leesstapel.
Personaliseer je enveloppe. Mensen lezen graag hun eigen naam.
Een postzegel geeft een nog persoonlijkere uitstraling.
Als je enveloppe niet opengaat, is alle aandacht die je aan je brief hebt besteed voor niets geweest. Je hebt een paar seconden om te interesseren. Overleeft je enveloppe die test?
Een mooi ontworpen huisstijl beperkt vaak. Durf je logo eens weg te laten, gebruik een handgeschreven lettertype, een andere opvallende kleur.
Mensen geven sneller aan iemand in een noodsituatie dan aan structurele hulp. “Waarom stuur je mij vandaag deze brief?”. Kun je deze vraag beantwoorden?
Wil je graag meer tips lezen rond fondsenwerving?
Neem dan contact op via info@mindwize.be of bel +32 (0) 471 90 34 05 en laat zo snel mogelijk je netwerk geld voor je inzamelen!