Nieuw e-mail template KiKa

Voor KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) ontwikkelden wij een nieuw e-mailtemplate. Zowel de techniek als het design waren sterk verouderd. KiKa is erg tevreden met het nieuwe template. Het is een geweldige boost voor de e-mailstrategie waarin wij KiKa ondersteunen.

Een boost voor de e-mailstrategie

Belangrijke aandachtspunten bij de ontwikkeling van het template waren een goede gebruikerservaring, het verbeteren van het conversiepad en ervoor zorgen dat het template voldoet aan de nieuwste technieken. Dit zorgt voor een groter bereik, meer betrokkenheid en een betere conversie, wat terug is te zien in bijvoorbeeld langere leestijd en vaker doorklikken. KiKa kan het breed inzetten voor al haar doelgroepen — van leads en prospects tot trouwe donateurs, actievoerders en vrijwilligers. Denk aan:

  • maandelijkse nieuwsbrief
  • campagne-e-mails (zoals een sterk verhaal met een donatieknop of een andere oproep tot deelnemen aan een actie met een deelnameknop)
  • e-mail-journey (bijvoorbeeld een welkomsttraject voor leads met inspirerende verhalen en een donatieverzoek of een e-mail-journey om de engagement met bestaande relaties te versterken)
  • bedank-e-mails (na een donatie, inschrijving voor de nieuwsbrief of deelname aan een actie/campagne)

Eigen stijl en makkelijk te gebruiken

Het template is makkelijk te gebruiken voor verschillende soorten mailings door de flexibele opzet. Daar hebben we veel aandacht aan besteed bij het ontwikkelen. Elke mail is eenvoudig op te bouwen dankzij de blokkenstructuur met opmaakmogelijkheden in de huisstijl. We kunnen volop variëren met de blokken, call-to-action-knoppen en opvallende links. Vaste elementen in het template garanderen een heldere structuur, navigatie en (top)menu. Ook hebben we ervoor gezorgd dat het design goed aansluit bij de andere communicatie- uitingen van KiKa, zoals de  website en hun actieplatform.

Mobile friendly en responsive webdesign

Elke e-mail kan op alle apparaten goed worden ontvangen. Het template heeft een responsive design vanuit de mobile first gedachte en is geoptimaliseerd voor alle apparaten. Dit zorgt voor goede leesbaarheid van het template op alle beeldschermen, zowel op mobiel als op de nieuwste tablet en desktop beeldschermformaten. De e-mails zijn nu goed leesbaar in de verschillende e-mailsystemen. We hebben de e-mail deliverability verhoogd: we hebben met vernieuwde html-codes gezorgd dat het lichter is en de afbeeldingen zijn zoveel mogelijk gecomprimeerd. Om kleine bugs helemaal weg te werken is het template uitgebreid getest op verschillende apparaten, in alle veelgebruikte browsers. We hebben het template gebouwd met behulp van Deployteq software. In Deployteq is het mogelijk om een volledige customer-journey aan te maken met segmentatie en personalisatie. Omdat we voor KiKa ook de database beheren, kunnen wij datastromen volledig automatiseren.

iPhone screenshot                                             iPad screenshot 

Over KiKa 

Jaarlijks krijgen ruim 550 kinderen in Nederland kanker. Helaas is kanker nog steeds doodsoorzaak nummer één door ziekte onder kinderen. Drie van de vier kinderen met kanker genezen, maar KiKa (Stichting Kinderen Kankervrij) wil dat ze allemaal genezen. Om dit te realiseren is nog veel kostbaar onderzoek noodzakelijk. KiKa is het enige goede doel in Nederland dat onderzoek financiert naar álle vormen van kinderkanker.

Bekijk hier de website van KiKa 

Over Mindwize

Wij helpen goede doelen en non-profits aan meer en betere donateurs door middel van aansprekende campagnes en verfijnde data-analyses. We zetten mensen aan tot actie. We zorgen voor meer giften en bouwen aan waardevolle relaties. Met meer dan 25 jaar ervaring weten we wat werkt om het beste resultaat te bereiken zodat jouw organisatie de wereld een beetje mooier te maken.

Vragen over deze campagne?

Neem dan contact op met Heidi Meiland via onderstaand formulier.

Andere campagnes

Waar we ook trots op zijn

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Ontvang elke maand fondsenwervingsnieuws in je inbox.