Sinds 2016 registreert Mindwize elke maand data voor de Social Media Monitor. We kennen een financiële waarde toe aan de inzet van Social Media door Belgische ngo’s gebaseerd op de inkoopwaarde van online media. Elk kwartaal delen we onze bevindingen met de branche.
Per organisatie registreren we het aantal volgers en het aantal berichten voor de meest relevante social media voor ngo’s: Facebook, Instagram en Twitter.
Daarmee berekenen we de waarde van de inzet van social media, op basis van een theoretisch bereik per bericht én wat dit bereik via betaalde online media zou kosten. Een voorbeeld van de maandelijkse berekening vind je in deze presentatie.
Bij de kwartaal meting berekenen we het gemiddeld aantal volgers over de drie gemeten maanden. Voor het theoretisch bereik en de mediawaarde tellen we de resultaten van de drie gemeten maanden bij elkaar op.
De waarde per kwartaal laat nóg beter zien hoe belangrijk communicatie via social media kan zijn!
Social media monitors 2019
Ontvang je de social media monitor nog niet?
Schrijf je dan hier in voor onze nieuwsbrief en ontvang de nieuwste update altijd direct in je inbox.