Donor acquisition

Lead- en donateurswerving

Potentiële donateurs bereiken én verleiden actie te ondernemen (dat is de uitdaging)

Je kunt een fortuin spenderen aan prachtige mediacampagnes die oproept tot het doen van een donatie. Maar als je niet de bekendheid geniet van de allergrootste goede doelen zal het niet eenvoudig zijn om heel veel mensen direct te bewegen tot het doen van een donatie.

Een andere manier om de aandacht van een potentiële donateur te krijgen is het aanbieden van iets van waarde in ruil voor persoonsgegevens. Wanneer je iets interessants en dus relevants aanbiedt zal iemand daar in ruil voor zijn of haar persoonsgegevens willen afstaan. En kun je daarna, met persoonlijke boodschappen, verleiden tot het doen van een donatie. Wij noemen dit een 2-step-campaign.

 

awareness – engagement – conversion

Hoe werkt het precies

We beginnen met een brainstormsessie waarin we samen een aantal relevante leadconcepten gaan bedenken. De meest toegepaste concepten zijn petities, brochures of quizzen maar exotischer kan het natuurlijk ook, als het maar relevant is voor de ontvanger.

Vervolgens testen we alle concepten met advertenties op social media. Het best presterende concept rollen we uit.  We leiden het verkeer naar een voor conversie geoptimaliseerde landingspagina. Deze landingspagina maken we op naar jouw wensen en huisstijl.

We zorgen dat Iedereen die zijn of haar e-mailadres heeft achtergelaten een bedankte-mail en opvolge-mails ontvangt. Mensen die, n.a.v. onze actie, hun telefoonnummer hebben achtergelaten laten we z.s.m. nabellen door ons eigen callcenter Socialcall. En vragen de leads om maandelijks donateur te worden.

En wanneer je verschillende 2-step-campagnes ingericht hebt zul je zien dat een grote branding campagne de leadgeneratie een boost geeft en gezamelijk campagnes succesvoller maken.

 

Interesse in onze online marketingaanpak?
Neem dan contact met ons op en we plannen een afspraak in.
We helpen je graag!

Neem contact op

Campagnes met impact

Neem contact op

Wil je weten hoe we jouw organisatie kunnen helpen met onze online aanpak?
Neem contact op met James Herlihy via james@mindwize.nl.